Forum Alternatywne Forum Kujaw i Pomorza Strona Główna
FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy
Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Rejestracja    Zaloguj
Moje ALTER EGO ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Alternatywne Forum Kujaw i Pomorza Strona Główna -> Art
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
christoff
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 21:00, 07 Maj 2007    Temat postu: Moje ALTER EGO ...

Cóż coraz częściej obcuję w świecie fantasy ... czy to książki czy to filmy czy gry ... i właśnie w jednej z takich gier znalazłem swoją rzeczywistość alternatywną ... tam jestem bohaterem ... a co to dokładnie za gra ... otóż to :

Guild Wars - gra CORPG - rozgrywana przez Internet. Została ona stworzona przez studio ArenaNet, firmę założoną przez grupę byłych pracowników Blizzard Entertainment - korporacji znanej z takich gier jak Diablo, Starcraft czy z największego konkurenta Guild Wars - World of Warcraft. Od niedawna można grać w tę grę także w języku polskim.



W grze można tworzyć zespoły, gildie, wykonywać misje wspólnie z innymi graczami, odblokowywać nowe umiejętności oraz poszukiwać coraz lepszego ekwipunku. Każda osoba ma swoją własną mapę, którą odkrywa sama bądź ze swoją drużyną złożoną z ludzi bądź komputerowych pomocników (Najemników i Bohaterów).

W podstawowym pakiecie Guild Wars gracz ma do dyspozycji 6 profesji, w pierwszym oficjalnym rozszerzeniu noszącym nazwę Factions (Frakcje) dochodzą do tego kolejne dwie (Rytualista i Zabójca). Dodatek Nightfall (Zmierzch) dodaje kolejne profesje: Paragon i Derwisz. Jedna postać posiada profesje podstawową i dodatkową. Profesja podstawowa zależy od krainy, w której startujemy. W Tyrii (wydanie podstawowe) można wybrać tylko z sześciu pierwszych profesji, a w każdej z kolejnych krain z dodatków, oprócz tego, dwie przypisane do danego dodatku (czyli razem z ośmiu).



1. Wojownik (ang. Warrior) - jego rolą jest przede wszytkim bezpośrednie przyjęcie na siebie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Większość jego umiejętności bazuje na adrenalinie. Może specjalizować się w walce trzema rodzajami broni (mieczami, toporami lub młotami), a także rozwijać dwie dodatkowe cechy: siłę (dla zadawania większych obrażeń i wzmocnienia działania umiejętności związanych z przetrwaniem jak najdłużej) i taktykę (pozwalającą unikać obrażeń, zwiększać szybkość albo po prostu przeszkadzać w realizacji celu przeciwnikowi). Z postacią wojownika związane jest pojęcie Tank, czyli gracza biorącego na siebie cały impet ataku przeciwnika, na którego rzucają swoje czary inni członkowie drużyny.



2. Mnich (ang. Monk) - postać, której głównym zadaniem jest utrzymywanie siebie i reszty drużyny przy życiu poprzez leczenie i rzucanie zaklęć ochronnych oraz odradzanie ich, jeśli zginą. Specjalizacje Monka to: Healing Prayers (leczenie), Protection Prayers (ochrona, zapobieganie), Smiting Prayers (zadawanie obrażeń) i Divine Favor (zwiększanie mocy i skuteczności czarów Monka). Monk jest także wykorzystywany jako Bonder - mnich, który chroni i zapobiega obrażeniom zadawanym wybranemu wojownikowi (patrz: tank), przy użyciu umiejętności Protection Prayers. Istnieje także pojęcie 55 monka, które oznacza mnicha mającego armor zapełniony sup runami + -55hp ceste i utrzymujący na sobie czar prot spirit. Czar ten powoduje, że cel nie może otrzymać więcej niż 10% max hp dmg. A jeżeli masz 55 hp nie możesz otrzymać więcej niż 5 dmg od jednego ciosu. Oprócz tego 55 monk utrzymuje na sobie balthazar's spirit, mending i essence bond. Do tego dochodzą healing breeze, zelot's fire, a także bonletti defence/balanced stance/jakiś int (o ile jesteś także warriorem) i shield of judgement [E]. Monk ten jest stworzony do solo farmu. Dobre miejscówki: Trolle - Droknars Forge, Hydry/Minotaury - Augury Rock, Tusked Howlery - Yohlon Haven. Niedawno powstał także mnich 135hp, jest on przydatny do zarabiania dużych ilości złota.



3. Elementalista (ang. Elementalist) - mag mający do dyspozycji moce czterech żywiołów - wody, powietrza, ognia i ziemi (może używać każdej z nich), jest w stanie zadawać duże obrażenia wielu wrogom jednocześnie (tzw. nuke) używając fire magic i ma do dyspozycji najwięcej energii dzięki energy storage. Jest mistrzem efektów obszarowych.



4. Nekromanta (ang. Necromancer) - postać władająca magią śmierci i krwi posiadająca w swoim arsenale również klątwy. Nekromanta zyskuje energie za każdą śmierć przeciwnika dzięki Wydzieraniu Duszy (ang. Soul Reaping). do jej głównych umiejętności należy wysysanie życia z wrogów (również po to, by przenieść je na siebie) oraz tworzenie kościanych sług poprzez penetrowanie ciał zabitych. Wyróżniamy Curses Necro, MM (Minion Master), Order Necro, a także SS Necro (spiteful spirit), SV Necro, BiP Necro. Jest on często używany do Blood spike'a w HA (Heroes Ascient).



5. Łowca (ang. Ranger) - typowy łucznik, postać, która specjalizuje się zwabianiem wrogów, zastawianiem pułapek oraz zadawaniem długotrwałych obrażeń. Może oczarować dowolne zwierzę i sprawić, by stało się jego towarzyszem. Popularny jest R-Spike (Ranger Spike) na PvP.



6. Mesmer - postać specjalizująca się zarówno w zadawniu obrażeń poprzez degen życia, jak i we wspieraniu swojej drużyny zaklęciami inspirującymi. Obrażenia zadaje się przy pomocy SE --> PP --> SD (Shatter Ench. --> Phantom Pain --> Shatter Delusions). Mes może także w miarę skutecznie interruptować, a także jest dobrym E-drainerem (wykradaczem many).



Profesje dodane w Factions:

1. Zabójca (ang. Assassin) - skrytobójca zadający obrażenia przy pomocy sztyletów. Jego ataki są wyjątkowo szybkie i skuteczne.Zabija wrogów przy pomocy morderczych kombinacji ciosów.



2. Rytualista (ang. Ritualist) - szaman, który swą magią, opierającą się głównie na przywoływaniu duchów i modlitwach, wspiera drużynę zaklęciami ochronnymi, bądź zadaje obrażenia wrogom.



Profesje dodane w Nightfall:

1. Patron (ang. Paragon) - Obrońca i wojownik ze świata Elony. Używa okrzyków bojowych do buff-owania (wzmacniania) drużyny. Za broń służy mu włócznia(Spear).



2. Derwisz (ang. Dervish) – Uzbrojony w kosę i mogący atakować paru wrogów jednocześnie święty wojownik. Opanował dwa żywioły wiatru i ziemi, modli się do nich prosząc o łaske i moc. Dodatkowo potrafi przybierać formy bogów ze świata GW , takie jak np: Balthazar, Lyssa, Melandru, Grenth oraz Dwayna.



Rozwój postaci rozpoczyna się w pierwszej części gry, w Starym Ascalonie, przed wojną z Charrami, rasą bezwzględnych wojowników. Po utworzeniu nowej postaci, nasz awatar pojawia się w mieście Ascalon i zdobywa punkty doświadczenia i nowe umiejętności (skille) za wykonane zadania. Mając już wybraną podstawową profesję, ma możliwość spróbowania wszystkich pozostałych pięciu profesji. Po zrobieniu wszystkich lub tylko podstawowych misji i ostatecznym wyborze drugiej profesji, można przejść do drugiej części gry. Zaczyna się ona pojedynkiem na arenie.

Docierając do zrujnowanego wojną miasta Ascalon, od razu zauważymy nowe możliwości rozbudowy postaci. Można tutaj:

* zakupić nową zbroję i nową broń, a także elementy wyposażenia jak: worki na przedmioty (runy "Rune of Holding" mogą zwiększyć ich pojemność), zestawy do identyfikacji przedmiotów oraz wydobywania z nich cennych surowców, upgrade'ów do broni i runów,
* kupić i dodać do elementów zbroi runy zwiększające liczbę punktów atrybutów dla wybranych specjalizacji z naszej głównej profesji, albo poprawiające inne cechy postaci (liczbę punktów życia, pochłanianie ciosów (Warrior), powiększyć magazyn energii (Elementalist), przy użyciu barwników (Vial of Dye) możemy pomalować zbroję naszej postaci na wybrany kolor (zestaw kolorów, a nawet stworzyć własne mieszaniny kolorów)
* kupić dodatkowe umiejętności (skille i czary), jeśli nie chcemy czekać, aż pojawi się okazja zdobycia ich w misjach,
* wreszcie wstąpić na Arenę, bowiem warto podszlifować swoje umiejętności w konfrontacji z innymi graczami (początkowa w Ascalon jest dla graczy do 10 poziomu włącznie), zanim przejdziemy do dalszych części gry. W drugiej części gry otrzymujemy dostęp do misji kooperatywnych. Jest to specjalny rodzaj misji, do wykonania których możemy dobierać innych graczy albo używać postaci NPC (henchmen). Nie wszystkie misje w Guild Wars można wykonać bazując na hanchmenach.



W ten sposób gromadzimy punkty doświadczenia, przedmioty, złoto, umiejętności i czary. Nasza postać może maksymalnie osiągnąć poziom 20. Nie ma on jednak wpływu na możliwość wykonywania misji.

Następnym etapem gry jest dotarcie do pustyni. Otrzymujemy tu kolejne możliwości:
* po wykonaniu trzech planowych misji kooperatywnych i pokonaniu naszego własnego cienia (doppelganger), możemy w trzech określonych obozach dowolnie zmieniać drugą profesję,
* znany nam już z wcześniejszej rozgrywki Signet of Capture pozwala odbierać pokonanym bossom skille elitarne,
* po przejściu Dragon's Lair, lądujemy w Droknar's Forge, gdzie czeka na nas najlepsza (w sensie współczynników), choć może nie najefektowniejsza zbroja w całej grze,
* od tego momentu, po pokonanych niektórych bossach zaczynają pozostawać zielone przedmioty o rewelacyjnych wręcz parametrach i odpowiednio wysokiej wartości w świecie gry, by wynagrodzić nasz wysiłek.

Gracz przed każdą misją musi skompletować tzw. build - zastaw 8 umiejętności, wybranych z dwóch profesji, w tym można mieć co najwyżej jeden skill elitarny. Build musi być zaprojektowany przede wszystkim z myślą o drużynie, a nie stanowić kwintesencję uniwersalności.



W Guild Wars możemy także brać udział w rozgrywkach PvP (gracz kontra gracz). W rozgrywkach tych są dostępne następujące tryby:

4vs4 - RA (Random Arena) -Drużyny składające się z losowo wybranych graczy. Po 10 zwycięstwach z rzędu drużyna jest przenoszona do walk z drużynami składającymi sie z wybranych graczy.

4vs4 - TA (Team Arena) -Drużyny składające się z wybranych przez lidera graczy. Walczą one do przegranej - nie ma przejścia na inne tryby.

8vs8 - HA (Heroes' Ascent) -Drużyny składające się z wybranych przez lidera graczy. Walczą one o kontrolę nad Hall of Heroes (HoH). Wygranie HoH-a pięć razy z rzędu przez reprezentantów danego kontynentu (Ameryka, Europa, Korea ect.) daje wszystkim graczom z danego kontynentu dostęp do dwóch dodatkowych krain - FoW - Fissure of Woe (Rozpadlina Niedoli) oraz UW - Underworld(Królestwo Zmarłych).

8vs8 - Drużyny składające się z wybranych graczy z danej gildii. Walki takie są nazywane GvG (Guild vs Guild). Walki te decydują o pozycji gildii w rankingu najlepszych gildii (Guild Wars Ladder).

Gra Guild Wars, nad którą grupa deweloperów ArenaNet rozpoczęła prace w drugim kwartale 2000 roku, później pod okiem korporacji NC Soft, została oficjalnie obwieszczona światu 22 kwietnia 2003 roku, pokazana po raz pierwszy publicznie w maju tego samego roku podczas wystaw E3, a jej premiera światowa odbyła się 28 kwietnia 2005 roku. Wśród graczy toczą się dyskusje na temat gatunku, jaki reprezentuje Guild Wars. Część graczy opowiada się za zaliczeniem gry do MMORPG, inni jednak uważają, że gra stanowi swój własny gatunek CORPG (Cooperative massive multiplayer online). W założeniach gry twórcy postawili sobie nastepujące cele:

* streaming technology, umożliwia przesyłanie plików do Gracza na bieżąco, podczas samej gry, w tle;
* brak miesięcznej opłaty
* brak grindu (z ang. "harowania") - przyspieszenie zdobywania kolejnych poziomów
* niskie wymagania co do przepustowości łącza
* rozbudowane walki i turnieje PvP, organizowanie walk gildii, walk zespołowych, nie tylko dla Graczy o wysokim poziomie, można wziąć też udział w walkach dla niskopoziomowych postaci,
* gromadzenie drużyny umożliwiają tzw. outposty, które znajdują się bezpośrednio przed każdą większą misją, tak aby osoby zainteresowane mogły utworzyć szybko drużynę bez zbędnego szukania towarzyszy w miastach ograniczenie "przeludnienia" miasta, gra rozdziela Graczy na districty (z ang. "dzielnice"), które są wiernymi kopiami tego samego miejsca, również podczas misji Gracze otrzymują własną kopię danej lokacji

W przeciwieństwie do większości internetowych gier cRPG, czy MMORPG, w Guild Wars jedyną opłatą za grę jest zakup programu, nie ma abonamentu za podłączenie do serwerów.

28 kwietnia 2006 r. został wydany drugi rozdział Guild Wars: Factions, w którym zostały dodane nowe profesje (w tym postać Zabójcy; ang. Assasin oraz Rytualistę; ang. Ritualist), nowe typy broni, nowy region mapy pt. Cantha, nowe zbroje, nowe lokacje oraz zwiększona liczba postaci na konto. Powstała także lokacja Battle Isle, gdzie mieści się około 40 aren PvP. 27 października 2006r świat ujrzał kolejny dodatek: Guild Wars: Nightfall, w którym ujrzymy dwie nowe postacie, Derwisza oraz Patrona. Do tego wprowadzeni zostali Bohaterowie - pomocnicy, których możesz zwerbowac w każdym mieście i ustawiać im swoje własne umiejętności oraz przedmioty. Po za tym zostały dodane nowe bronie, 350 nowych umiejętności oraz nowy kontynent - Elonę. Na II-III kwartał roku 2007 zapowiadany jest ostatni już dodatek - Eye of the North. Po nim autorzy skupią sie na Guild Wars 2. Twórcy gry jednak zapewniają - jeśli GW1 nadal będzie odnosić sukcesy, to w przyszłości będą tworzone kolejne dodatki.



Moje postaci ( dwie bohaterki Wink ) to Nekromantka/Elementalistak którą wojuję w podstawce i walczę z hordami Popielców ... zaś druga postać to Derwiszka/Paragonka (Patronka) z Wojska Słonecznych Włóczni która w drugim dodatku Nightfall przeciwstawia się oprócz korupcji i wszelkiemu złu Korsarzom zagrażającym bezpieczeństwu miasta ... cóż piraci są zawsze w grach pokrzywdzeni ... tak samo jak chłopi którzy dostają zawsze w dupę ... ale przynajmniej moja bohaterka Derwiszka świetnie wygląda ... fioletowa śmierć z kosą ... efekt niestamowity ...

wiadomości pochodzą głównie z Wikipedii oraz polskich stron poświęconych Guild Wars ...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Alternatywne Forum Kujaw i Pomorza Strona Główna -> Art Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group